Bence ErasmusON

Bence ErasmusON

8. Hogyan jöttem ki?

2019. november 15. - Bennettailor

Elég volt a pénzed Bence?

Egyik legtöbbször feltett kérdés. Azt tudni kell, hogy Oslo a világ második legdrágább városa. NEW YORKNÁL IS DRÁGÁBB!!!!!!!!! Pl:.

Egy kg kenyér, ami teljeskiőrlésű mert Norvégiában az, amit gyakran esznek, az 30 korona. kb. a mostani árfolyamon 1000 forint. További példák:

CocaCola 0,5 liter: 20 NOK=640 HUF ha kioszkban vesszük akkor 30 NOK=1000 HUF

Tej 1 liter 15 NOK= 530 HUF

Felvágott (a jobb minőségű) 40 NOK= 1400 HUF

Gyümölcs/zöldség /kg 35=1200 HUF

Egy tábla csoki 35/30 NOK=1100/1400 HUF

H ezeket nézzük, azt láthatjuk, hogy a magyar fizetésekhez mérve k*rva drága. De ott kb. 30-40 ezer koronát (1 millió forintot) keresnek az emberek. A Cost of living nevű oldalon össze lehet hasonlítani az Oslói árakat a Budapestivel. A szállásom 3400 korona volt havonta kb. 130 ezer forint. Az egy szoba volt közös fürdőszobával és konyhával. A konyha jól felszerelt volt és sok eszközt használhattam. Volt hűtő és sütő is meg mikro. A kilátásom pedig csodálatos volt. Tehát abszolút megérte kifizetni, nem is beszélve a csodálatos lakótársaimról. (Az nem volt benne az árban :) ).

Különböző praktikáim voltak a túlélésre. Az ösztöndíjam egy félévre 1.200.000 forint volt. Az elég volt a szállás kifizetésére és a bérletre, ami 450 korona=15000 HUF. Egy korona 33 forint jelenleg. Mikor kimentem január 10.-én akkor 32 volt, de most eléggé megemelkedett. A szobám pedig olcsónak számított legalábbis norvég viszonylatban. Volt 4500 koronáért is bár ahhoz már járt önálló fürdőszoba meg konyha is.

Amik hasznos praktikák:

  1. Ne egyél máshol pl mekiben meg burgerben sem. Ott egy menü 100 NOK=3400 HUF.
  2. Ha az OsloMet-re jársz akkor egyél a Bislett Kebab House-ban. Nagyon olcsó. Csak 80 NOK a kebab és sokszor kapsz hozzá üdítőt is. Norvégiában a kebab-ban van a krumpli is. :) 
  3. A legolcsóbb boltok: KIWI (Nem gyümölcs :D) REMA1000 és Bunnpris. A bunn az fenék norvégül a pris pedig ár. Tehát alacsony ár a jelentése.
  4. De a legolcsóbb a Grönland nevű hely. Az egy kerület Oslóban. Sokan Oslo gettónegyedének hívják mert sok bevándorló él ott. De nagyon olcsó az árak szinte a magyaréhoz hasonlítanak. Van ott egy piac és ott lehet kapni például áfonyát 10 koronáért, ami 330 forint. Magyarországon pedig 530 egy kis doboz áfonya. A kenyér pedig ott szintén 10 korona, valamint van ott sok fűszer és olcsó édesség, rágcsálnivaló.

Például Mars csokit találtam ott és azon a papíron magyar felirat volt. A gyümölcsöt Németországból, Spanyolországból importálják. Ott vásároltam. Mivelhogy egyedül voltam sokáig kitartott a kaja olyan 1,5 hétig volt elég, 1,5-2 hetente csináltam nagy bevásárlást. Egy kis utazótáskát vittem el és abba pakoltam a kajákat. Mivel sok dologért különböző boltokba mentem el mert olcsóbbak voltak. Ha valaki ruhát akar venni akkor nehéz a dolga. (Én például Lengyelországban vettem alsónadrágot mikor szükségem volt rá.) A Fretex nevű bolt, ami olyan, mint Magyarországon a turkáló lehet olcsó ruhákat kapni. Egy póló, a legolcsóbb, abszolút noname ruhaüzletben 300 korona=10000 forint. A H&M az ott olcsó és nagyon népszerű. Ott Hennes och Mauritz-nak hívják mivel ez egy svéd cég. Nagyon népszerű Skandináviában akárcsak a Cubus nevű ruhabolt amely nem árban egy szinten van a H&M-el. Apám is támogatott havi szinten egy fix összeggel. Tehát ha erasmus-ra megy valaki akkor a támogatás az nem fedezi a költségeket. Én például diákmunkával kerestem meg egy bizonyos pénzt, egyfajta megtakarítást.

Arra az esetre, ha beteg lennék legyen egy kis félretett pénzem gyógyszerre, orvosra, valamint halálesetre. Ha meghalna valakim akkor ki tudjam fizetni a repülőjegyet, hogy haza tudjak menni a temetésre. Hála Istennek egyikre sem került sor, így a megtakarított pénzből Oslóból utaztam más országokba.

A bejegyzés trackback címe:

https://bence95-erasmus.blog.hu/api/trackback/id/tr215307878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása